Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-22, 14:31   #1
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Sharp$: 1037
Standard

service plays och betsize


Hejsan,

har lite funderingar kring ryggningar och av olika cappers.

använder mig idag utav betaltjänster för lite smalare sporter och har nu tänkte gå med i en tjänst där man får kliva in med större summor.

tjänsterna på de smalare sporterna använder sig av en 1-10u skala medans tjänsten på de större objekten använder sig av flatbets.

när jag ryggar tjänsterna som rekar smalare sporter kör jag på 300kr/u(och har då stora problem att få igenom summorna).

på tjänsten som använder sig av flatbets har jag tänkt lägga 5k/bets..

skillnaden blir otroligt stor, någon som haft liknande situation, hur har ni gjort?

ska man bara fortsätta lägga 300kr/u på de smalare betaltjänsterna då det fortfarande finns bra värde där, känns dock konstigt att köra 300kr/u samtidigt som man lägger 5k/flatbets på andra objekt.. eller ska man helt enkelt slopa betaltjänsterna på objekten som är för smala och leta någon fler tjänst till en marknad där man kan satsa mer?

tankar och funderingar?

mvh
Overcome är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 15:29   #2
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

En lösning kan ju vara att köra separata rullar, en till den större betaltjänsten och en för resten?
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 15:31   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

vad spelar det för roll? Se det som att du spelar 1-5u istället.

Det lär ju vara rätt sällan som du spelar mindre än 0.9u?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 16:27   #4
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Har du en kassa som tillåter en flat med 5 k som insats med ett vettigt MM så bry dig endast om vad som hamnar i plånboken efter året. Är det värt timpenningen att lägga de mindre spelen så gör det annars strunta i dem, svårare än så är det väl inte? Varför krångla med unit sizen de är bara konstgjort och totalt onödigt.

Själv hade jag kört max 5k insats på de mindre spelen också (eftersom MM tydligen tillåter det) och spela det du får igenom på varje objekt.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+2)
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 16:06   #5
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Sharp$: 1037
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
vad spelar det för roll? Se det som att du spelar 1-5u istället.

Det lär ju vara rätt sällan som du spelar mindre än 0.9u?
Förstår inte vad du menar här?
Overcome är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 16:12   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overcome Visa inlägg
Förstår inte vad du menar här?
De flesta smala sporterna som du har tjänster för lär ju inte ofta reka spel 1-3/10 och även om de hör det så vad spelar det för roll?

Du kan ju ha vilken unit size du vill 1-100 om det är bäst lämpat. Bara du har en plan.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 16:13   #7
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Sharp$: 1037
Standard

Citat:
Har du en kassa som tillåter en flat med 5 k som insats med ett vettigt MM så bry dig endast om vad som hamnar i plånboken efter året. Är det värt timpenningen att lägga de mindre spelen så gör det annars strunta i dem, svårare än så är det väl inte? Varför krångla med unit sizen de är bara konstgjort och totalt onödigt.
bra skrivet här, blir å köra på de.

Citat:
Själv hade jag kört max 5k insats på de mindre spelen också (eftersom MM tydligen tillåter det) och spela det du får igenom på varje objekt.
dina första punkter var väldigt bra.
vet inte om jag formulerade mig otydligt i mitt första inlägg. Problemet var ju att det inte går att köra den insatsen på andra betaltjänsten då det är otroligt svårt att få igenom pengar där, pga smala marknader..

Aja bestämmt mig för att köra 400kr/unit(1-10u) på tjänsten där det ofta är de smala objekten som rekas(ska tilläggas att det nästan aldrig läggs spel över 7u här) och köra 3k/flats på den andra så att skillnaden och svängningarna inte blir så stora.

Senast redigerad av Overcome den 2011-01-08 klockan 17:11.
Overcome är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td